Minor Marketing Tomorrow
Digital Marketing Tomorrow
De studenten van de digital marketing minor Marketing Tomorrow helpen jou door een advies te geven over het verbeteren van de online activiteiten en website met als doel meer verkoop te realiseren via de website. Op basis van knelpuntenanalyse worden er implementaties gedaan, dit wordt gedaan in overleg met de opdrachtgever. Dit kunnen bijvoorbeeld aanpassingen zijn aan de website op basis van de SEO analyse of het maken van enkele social media posts die aansluiten bij de doelgroep.
Dit doen ze met behulp van:
Doelgroepanalyse
Google Analytics: via welk kanaal komen de bezoekers op de website en hoe bewegen de bezoekers zich door de website?
Webanalytics met Similarweb: hoe presteert de website t.o.v. de concurrentie?
SEO: hoe vindbaar is mijn website via Google search?
Social media analyse: hoe effectief is de communicatie op de social media? Hoeveel engagement levert de inzet op social media op?
Andere kenmerken:
Soort studenten: bachelor studenten HBO, vanuit verschillende richtingen (vaak bedrijfskunde of commerciële economie)
Studenten per team: 4 of 5
Studiejaar: derde- en vierdejaars
Tijdsinvestering studenten: 2,5 dagen per week
Duur: 20 weken
Begeleiding: Studenten worden begeleid door deskundige docenten
Deliverables: De opdracht leidt tot concreet advies aan opdrachtgever met enkele implementaties in overleg met de opdrachtgever.
Matchingsfee: 750 euro
Tijdsinvestering onderneming: beginpresentatie van 1 uur; laatste 10 weken gemiddeld 1 uur per week met in de laatste week de eindpresentaties (3 uren)
De basisopdracht is:
Hoe zorg ik voor meer online verkopen? Dit heeft de verschillende onderdelen:
Hoe zorg ik dat mijn website vindbaar is voor mijn doelgroep?
Hoe zorg ik dat bezoekers van mijn website overgaan tot aankopen?
Op welke manier kan ik online adverteren?
Hoe kan ik social media op een goede manier inzetten voor mijn bedrijf?
N.B. toegang moeten toegang krijgen tot Google Analytics data (op het niveau lees en analyseer).