Creative Agency

Creative Agency - Inholland

Studenten gaan aan de slag met een marketing vraagstuk van een bedrijf rondom het aantrekken van een andere doelgroep, rondom promotie van een event en rondom het in de markt zetten van een nieuw product. Zij doen research naar het bedrijf, onderzoeken de doelgroep, ontwikkelen prototypes, testen de prototypes bij de doelgroep en leveren uiteindelijk een aantal concepten op die zij voorleggen aan de opdrachtgever. In dit traject van tien weken vormt de Design Thinking methodiek hun leidraad.

Het team pitcht dan de door hun bedachte concepten en de opdrachtgever geeft aan met welk concept de  studenten verder kunnen. In het tweede deel van het semester gaan het team het concept ook daadwerkelijk produceren. De module eindigt met een presentatie van hun productie.

  • Soort studenten: Creative Business studenten (HBO) - ook Engelstalig

  • Studenten per team: 4-5

  • Studiejaar: tweedejaars

  • Tijdsinvestering studenten: fulltime (tijd wordt ook besteed aan theorielessen)

  • Duur: 20 weken

  • Begeleiding: Studenten worden begeleid door deskundige docenten

  • Deliverables: verschilt per project

  • Matching fee: €750

  • Kosten: gratis! (maar voor de productiefase vragen wij een budget van €250,- )

  • Tijdsinvestering onderneming: +/- half uur per week

Als opdrachtgever verplicht je je tot het hebben van minimaal vijf contactmomenten met de studenten;

  1. Opdrachtgeversmarkt waarbij er een match wordt gemaakt tussen een opdrachtgever en een team.

  2. Briefing ( meestal telefonisch)

  3. Debriefing( telefonisch/op bezoek bij opdrachtgever)

  4. Pitch van de concepten. Opdrachtgever kiest voor 1 concept.

  5. GO/NO ( controle budget door opdrachtgever/telefonisch overleg)

  6. Eindoplevering van het definitieve concept

Voorbeeld opdrachten

  1. Een ondernemer wil graag een jongere doelgroep aantrekken. Studenten starten daarom een social media campagne (instagram stories, podcast). 

  2. Een ondernemer organiseert een evenement en wil dit promoten. Studenten komen met een campagne. 

  3. Een ondernemer wil een nieuw product in de markt zetten. Studenten komen met een concept wat geproduceerd wordt. 

TAPECC Haarlem

Branded content and identity design agency

https://www.tape.cc
Vorige
Vorige

Minor Marketing Tomorrow

Volgende
Volgende

ITalent- workspace