Workshop
Online Marketing voor Retailers
Wil jij ook je conversie verhogen? Meer online zichtbaarheid creëren en je bereik vergroten? Retailers kunnen nu GRATIS (twv 950,- pp) deelnemen aan de online marketing trajecten waarbij 4de jaars HBO/WO studenten een maand helpen om 1 van onderstaande thema’s te verbeteren voor je organisatie.
Het maken van een online marketing strategie
Social media deepdive – het maken van content passend bij doelgroep en kanalen
SEA – Hoe bereik je de juiste doelgroep met een advertentie campagne? (exclusief 200,- euro mkt budget)
SEO – Hoe wordt je beter gevonden in Google?
(tijdelijk kosteloos door BOL.com vouchers)
Workshop 1. Beter vindbaar op zoekmachines, zoals Google (Search Engine Visibility)
Waarom zijn online zoekmachines belangrijk?
Het verbeteren van je website (On-page optimalisatie)?
Gebruik betere zoekwoorden voor meer bezoekers (Ranking & CTR)
Vergroten autoriteit van een domein en verzamelen van links (Off-page optimalisatie)
Zoekmachine optimalisatie (SEO) tools
Vergelijk je prestaties met de concurrentie
Wat levert het op?
SEO opdracht: organische zoekwoorden, CTR berekeningen en concurrentie analyse
Workshop 2. Social Media Optimalisatie
Bouw leads en verbondenheid met uw volgers
Welke kanalen zijn relevant voor je bedrijf, zoals Linkedin, Instagram en Facebook?
Welke content is succesvol en waar kun je opletten bij de creatie?
Zorg voor meer betrokkenheid van volgers
Hoe weet je wat social media oplevert?
Optimalisatie Statistieken
Wat levert het op?
Nieuwe social media content voor je bedrijf en een oefening hoe je de juiste content zelf maakt voor je doelgroep. Daarnaast kun je beter gebruik maken van social media statistics.
Workshop 3. Search Engine Adverteren (SEA)
Bereik de juiste doelgroep met zoekwoorden
Wat is het verschil tussen organische en betaalde bezoekers?
Wat is zoekmachine adverteren (SEA)?
Hoe verbeter je de kwaliteitsscore (Ad Rank) van advertenties?
Technieken en tools om te optimaliseren
Wat is de beste campagne structuur?
Wat levert het op?
Een betaalde online campagne.
Workshop 4. Website Optimalisatie + Analytics
Gebruik data om de doelgroep te bereiken
Hoe werkt Google Analytics?
Welke analytics zijn belangrijk om online marketing te beoordelen?
Wat is je conversie doel? Aanmelding, reservering of aankoop?
Hoe verbeter je het marketing- en sales proces (funnel optimalisatie)?
Wat levert het op?
Beter gebruik maken van Google analytics en na de workshop heb je een dashboard met je belangrijkste prestatie indicatoren.
Praktische Information
Eén workshop per week, met een tijdsbestek van in totaal 4,5 uur
Het programma start op de eerste van de maand
Elke workshop duurt 2,5 uur, voorbereiding van het materiaal voor de workshop is 2 uur
De kosten zijn 200 euro ex BTW per sprint per persoon
Combinatievoordeel bij aanschaf van 4 sprints - 600 euro ex BTW per persoon, wanneer 2 personen van hetzelfde bedrijf deelnemen is de prijs per persoon 500 euro ex BTW.
Er zijn minimaal 8 deelnemers en maximaal 12 deelnemers
De sprints kunnen in zowel Engels als Nederlands gevolgd worden
Student assistenten zullen u helpen in het analyseren van uw bedrijf en de opdrachten.