Waardecreatie en Marketing

Meedoen aan deze module geeft bedrijven de kans om de potentie van een product, dienst of concept door aankomende professionals uit de creatieve industrie te laten testen. Docenten zullen de bachelor hbo-studenten van Inholland stimuleren om te zoeken naar nieuwe kansen om op de wensen en behoeften van een markt in te spelen. Dit kan nieuwe markten openen of bestaande bevestigen en vergroten. De ondernemer krijgt direct inzicht in nieuwe kansen tot meer omzet en de resultaten van nieuwe online marketingkanalen.

Er wordt gewerkt in twee fases:

Fase I: Managen van Waardecreatie

In de eerste fase van vijf weken onderzoeken de studenten individueel op welke manier de waarde van een product, dienst of concept het beste verzilverd kan worden. Dit onderzoek vormt de basis voor een pitch waarin de studenten schetsen hoe deze verzilvering in een marketingcampagne kan worden getest en bevestigd. Het door de opdrachtgever en/of panel experts gekozen beste idee zal doorgaan naar de tweede fase van de module.

Fase II: Marketing

In de tweede fase wordt de gekozen campagne door een team van vijf studenten voorbereid en getest (het testen kan kosten met zich meebrengen tot €250). De testen in deze fase zullen zich concentreren op het creëren van de beste match tussen vraag en aanbod. Dus, hoe reageert de markt op de gekozen manier van waardecreatie en hoe kan dit worden geoptimaliseerd. De tweede fase eindigt met een adviesrapport, inclusief de uitkomsten van de geteste campagne.

TAPECC Haarlem

Branded content and identity design agency

https://www.tape.cc
Vorige
Vorige

Business IT & Management

Volgende
Volgende

Online Marketing Projecten (A/B/C/D)