International Boardroom

International Boardroom

Tweedejaars studenten Creative Business maken een gedetailleerd export plan voor jouw bedrijf in de creatieve industrie én daarbuiten!

In eerste instantie doen de studenten onderzoek naar het bedrijf van de opdrachtgever en  komen tot een organisatie-analyse waarin zij de usp’s van het bedrijf, om te kunnen  opereren in het buitenland, centraal stellen.

De tweede stap die de studenten nemen, is dat ze een voorstel voorbereiden voor een aantal landen waarin de dienst of het product succesvol kan worden neergezet. Dit voorstel wordt gepitcht en de opdrachtgever wijst op basis van het voorstel aan welk land(of stad) zijn voorkeur heeft.  Studenten gaan aan de slag en leveren uiteindelijk een exportplan op met daarin financiële, marketingtechnische en juridische componenten.

Let op: enig financiële informatie zal aan de studenten verstrekt moeten worden.

  • SoorSoort studenten: Creative Business studenten (HBO) - ook Engelstalig

  • Studenten per team: 4-5

  • Studiejaar: tweedejaars

  • Tijdsinvestering studenten: fulltime

  • Duur: 20 weken

  • Begeleiding: Studenten worden begeleid door deskundige docenten

  • Deliverables: Een gedetailleerd plan inclusief marktonderzoek, een financiële onderbouwing, juridische aspecten, strategie en advies voor implementatie

  • Tijdsinvestering onderneming: +/- half uur per week (vaak minder).

  • Matching fee: €750

Opdrachtvoorbeelden

De basis vraag in deze challenge is: ik wil graag mijn product/dienst ook in het buitenland aanbieden, naar welk land/stad zou ik moeten gaan? Voorbeelden van opdrachten zijn: In het vorige studiejaren hebben studenten exportplannen gemaakt voor o.a. VD Events (Vunzige Deuntjes), RRRollend Foodfestival, Capitol for media en Gig Starter.

TAPECC Haarlem

Branded content and identity design agency

https://www.tape.cc
Vorige
Vorige

Behind the Scenes

Volgende
Volgende

Deep dive ICT - Bit Academy