Allround Mediamaker

Allround Mediamaker - Mediacollege

Studenten van de opleiding Allround Mediamaker (dtp'er) helpen u graag met het realiseren van diverse media-uitingen zoals promotie-uitingen, direct mail, e-mail marketing en social-media inhakers.

  • Studenten per team: 3

  • Studiejaar: leerjaar 2

  • Duur: 9 weken

  • Begeleiding: Studenten worden begeleid door deskundige docenten.

  • Deliverables:  diverse mogelijkheden, bijvoorbeeld: folder, brochure, flyer, poster, promotiemateriaal, huisstijl, verpakkingen, website (prototyping), motion graphic, explainer video, e-mailing en social media campagne.

  • Tijdsinvestering onderneming:  +/- 1 uur per week

  • Matching fee: €750

Voorbeelden van opdrachten zijn:

  1. Poster campagne / Folders / Brochures / Tijdschriften / Flyers / Logo’s etc.

  2. Webdesign: WordPress of digital prototype

  3. Social Media campagne: banners, posts, video editing, etc.

1. De verzenddoos als marketinginstrument
Zorg dat uw klant het niet bij één bestelling laat, maar stimuleer hem om bij u terug te komen. Dit kunt u doen door een bepaalde call-to-action mee te sturen met de bestellingen die u verstuurt. Die dozen verzendt u immers al. Dus waarom zou u ze niet dubbel inzetten? Als u tot nu toe losse kortingscodes, flyers en catalogi verstuurde, buiten de bestellingen om, kunt u op deze manier ook geld besparen door deze zendingen met de verzenddozen te combineren. Wat kunt u zoal meesturen met de bestellingen: korting coupons, catalogus, flyers, (gepersonaliseerde) bedankkaarten, cadeautje

2. Direct Mail
Direct Mail is een fysieke vorm van direct marketing waarmee u uw (potentiële) klanten persoonlijk benadert per post. Vaak middels een brief of kaart, maar er zijn ook meer verrassende mogelijkheden voor een direct mail. Door bijvoorbeeld een mailpack te sturen, valt er als het ware een klein cadeautje op de deurmat. Post die geheid opvalt en uitnodigt om geopend te worden. Met een mailstuk kunt u echt een beleving overbrengen die helemaal past bij uw bedrijf of het product dat u aanbiedt. Een goede Direct Mail verrast, nodigt uit tot openen, bevat een aantrekkelijk aanbod en brengt uw verhaal zowel in vormgeving als in tekst over.

3. E-mail marketing
Bij e-mail marketing sturen organisaties en bedrijven e-mails naar geïnteresseerden of klanten. In de e-mails vind je bijvoorbeeld nieuws, aanbiedingen, aankoopbevestigingen of een klanttevredenheids­onderzoek. Het bekendste voorbeeld van e-mail marketing is een nieuwsbrief waarin een organisatie haar laatste nieuws of aanbiedingen verstuurt.

4. Social Media inhakers
Zo’n 10 miljoen Nederlanders maken inmiddels gebruik van sociale netwerksites. Als ondernemer kun je dus niet achterblijven om ook actief te zijn op sociale media als je je doelgroep wilt bereiken. De teloorgang van de traditionele massamedia biedt nieuwe kansen voor kleine bedrijven en zelfstandigen die op zoek zijn naar een manier om hun klanten goedkoop en effectief te bereiken. Het is dus een manier om je bedrijf of merk onder de aandacht te brengen bij een grote groep fans. Verzin je bovendien een leuke actie, dan heb je kans dat jouw uiting vele malen wordt doorgestuurd via de sociale medianetwerken. Gratis mond-tot-mondreclame dus. Voordat je begint met het inzetten van onze studenten, doe je er verstandig aan om eerst een plan te hebben. Wat wil je precies bereiken en wie wil je bereiken?

TAPECC Haarlem

Branded content and identity design agency

https://www.tape.cc
Vorige
Vorige

Project Information Security

Volgende
Volgende

Behind the Scenes