Consultancy

Studenten gaan aan de slag met een adviesvraagstuk van een organisatie. De adviesopdracht heeft betrekking op het verbeteren van een proces of operationeel vraagstuk op het gebied van marketing, ondernemen, HRM, banking & insurance, logistiek of management & beleid. (intern gericht)

Beschrijving

Het adviesteam maakt een analyse van het vraagstuk. Hierbij wordt intern gekeken naar de cultuur, de organisatiestructuur en de samenhang van de processen, maar ook naar externe factoren zoals brancheontwikkelingen, wetgeving en technologische trends. Studenten doen op basis hiervan een voorstel ter verbetering van bepaalde processen binnen het bedrijf. Daarbij presenteert het team een implementatieplan waarbij rekening wordt gehouden met veranderkundige principes en de HRM-consequenties

  • Studiejaar: leerjaar 2 / HBO

  • Duur: 20 weken

  • Aantal studenten: afhankelijk van het aantel beschikbare studenten

  • Begeleiding: Studenten worden begeleid door deskundige docenten

  • Deliverables: adviesrapport

  • Tijdsinvestering onderneming:  0,5 uur per week

  • Matchingsfee: 750 euro

  • Locatie: 6 cases Haarlem + 2 cases Alkmaar 


Challenge voorbeelden:

  • Kwaliteitsniveau wordt te vaak niet gehaald

  • Voorkomen van niet-incidentele fouten in leveringen en diensten (wat zijn structurele oorzaken)

  • Vormgeving van adequate managementinformatie

  • Samenwerking tussen afdelingen

  • Samenspel productontwikkeling en marketing/productie

  • Geschiktheid van hulpmiddelen

  • Kwaliteit van werkoverleg en afstemming tussen medewerkers

  • Vormgeving van informatie in websites en andere informatiedragers (betere afstemming op publiek)

  • Gebruiken van informatie over klachten en info uit call centra op andere afdelingen, productontwerp, productie, magazijn.

  • Actualiseren van procedures

  • Doorlooptijd van afhandeling verbeteren

  • Overdracht tussen bedrijf en leveranciers en andere ketenpartners

Aanmelden

Je kunt je via de website aanmelden. Kies een titel die jouw vraagstuk samenvat en beschrijf het vraagstuk kort (max. 150 woorden). Vragen? Iets checken van te voren? Neem dan contact op met Ellen Spithoven via ellen@mkbdigitalworkspace.nl

Planning

Het totale traject kent de volgende fasen:

1. Formeren adviesteam en selectie opdrachtgever

2. Globale omschrijving opdracht

3. Vooronderzoek & Analyse fase: interne analyse van bedrijf(processen) en hun externe context

4. Formuleren opdracht uitmondend in een concrete opdrachtomschrijving en offerte

5. Beslispunt: GO/NO GO

6. Uitvoeren opdracht

7. Rapportering, conclusies en aanbevelingen

8. Presentatie aan/bij de opdrachtgever

9. Reflectie op individuele bijdrage aan adviesteam

Vorige
Vorige

Minor Security opleidingen Informatica en Information Technology Inholland

Volgende
Volgende

Analyse your SEA campaign: Online Brand Monitoring & Sentiment Analysis